PaedDr. Jana Veselá
Konzultace dle domluvy, kontakt přes EduPage
Poskytované složby:
1) Diagnostika, depistáž
- v případě speciálních vzdělávacích potřeb žáka zjištěných ve školském poradenském zařízení seznamování zákonných zástupců se všemi dostupnými informacemi v souvislosti s možnostmi vzdělávání jejich dítěte na škole,
- orientační speciálně pedagogická diagnostika, zejména při vzdělávacích problémech žáků, pro navazující intervence ve školním prostředí, orientační speciálně pedagogická diagnostika předpokladů pro čtení, psaní, počítání, předpokladů rozvoje gramotnosti, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení,
- provádění diagnostiky 1. stupně podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nastavení systému podpory
- screening, ankety, dotazníky, přímé pozorování ve třídách ve škole týkající se speciálních vzdělávacích potřeb, nadání a mimořádného nadání.
2) Konzultační, poradenské a intervenční činnosti
- poskytování konzultací při zápisu do 1. ročníku
- podpora naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků školy,
- poskytování přímé speciálně pedagogické intervence,
- poskytování informační, konzultační, poradenské a metodické podpory zákonným zástupcům žáka se speciálními vzdělávacími potřebami,
- poskytování dlouhodobé i krátkodobé speciálně pedagogické péče pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- poskytování reedukační, kompenzační a stimulační činností žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (zajišťování vedení předmětu speciálně pedagogické péče, pedagogické intervence aj.),
- preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu/výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických přístupů;
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
- individuální konzultace pro zákonné zástupce,
- individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb,
- intervizní a supervizní činnost.
3) Metodická práce a vzdělávací činnost
- participace na úpravě školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů na základě rozhodnutí ředitele školy v souvislosti s doporučením školského poradenského zařízení
- sledování průběhu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- metodické činnosti pro pedagogické pracovníky školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně speciálních vzdělávacích potřeb, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
- kooperace s pedagogickými pracovníky školy zajišťujícími poradenské služby,
- poskytování metodické podpory asistentům pedagoga ve škole,
- koordinace činnosti Školního poradenského pracoviště