Školní poradenské pracoviště ŠPP
Na ZŠ Tyršova Rumburk je zřízeno Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP). K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit, které vedou k vylepšení sociálního klimatu školy, posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblasti primární prevence a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
ŠPP poskytuje bezplatné poradenské služby žákům, zákonným zástupcům žáků, pedagogům školy. Obsah poradenských služeb, které poskytuje ŠPP, je v souladu s platnou legislativou a s vyhláškou č. 197/2016 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Členové školního poradenského pracoviště:
Konzultační hodiny | ||
Výchovná poradkyně: | Mgr. Dana Stojanová | ČT 12:00-13:30 |
Školní metodik prevence: | Mgr. Lenka Srbecká | ST 13:00-14:30 |
Speciální pedagožka: | PaedDr. Jana Veselá | ÚT 10:00-11:00 |
Školní psycholog: | PhDr. Bc. Anna Masařová |
Konzultační hodiny – dále po telefonické (412 332 302) nebo písemné domluvě (přes Edupage nebo e-mail info@zstyrsovarbk.cz)
Nabízené služby školního poradenského pracoviště:
- Inicializace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy – posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy.
- Spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
- Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Prevence a řešení rizikového chování žáků.
- Prevence a řešení školní neúspěšnosti žáka.
- Profesní poradenství při volbě dalšího studia, vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu žáka.
- Poskytnutí úvodní i následné poradenské konzultace dítěti, které ho samo vyhledá.
- Poskytnutí krizové intervence dítěti, které se ocitne v psychicky mimořádně náročné situaci.
- Opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole, anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, prevence rizikového chování žáků apod.) a konzultace zjištěných údajů s vedením školy, pedagogickou radou apod. při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumů účastnili.
- Vedení třídnických hodin ve spolupráci s třídním učitelem.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (Pedagogicko-psychologická poradna, Speciální pedagogické centrum) při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
- Spolupráce s organizacemi při realizování programů primární prevence rizikového chování žáků.
Dokumenty: